måndagen den 2:e april 2012

Ulla-Bella delar med sig

I dag har min "Ulla-Bella sekreterare" delat med sig av sin kunskap till en lärarbibliotekarie på en annan skola i kommunen. Utan min "sekreterare" skulle jag inte kunna ägna all den tid jag gör till pedagogiskt arbete. Hade jag inte haft Ingela skulle min dag gått åt till att låna ut, återlämna, laga böcker och kräva böcker - sätta upp böcker ..... I dag lånade jag ut henne :-)

Med alla sina års erfarenheter visade Ingela hur man lagar söndriga böcker. Dessutom kopierade hon en utförlig manual - laminerade och gjorde spiralpärm av - och gav till lärarbibliotekarien att ta med sig hem! Lärarbibliotekarien hade under tiden också fått själv prova på de olika momenten.

En workshop i all enkelhet - utan kostnad.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din medverkan.